Österlen Spring Trail – lopptips inför 2018

Måste bara tipsa er om Österlen Spring Trail som nästa år erbjuder en ultra på 60 km från Simrishamn till Christinehof, samt tre andra distanser i området kring Christinehof-Vantalängan.

Helgen 14-15 april 2018 kan man springa 5, 13, 21 eller 60 km i grymt vacker natur och utmanande terräng här på mina hemmastigar.

Jag sprang halvmaran 2015 och blev både knockad av antal höjdmeter och av naturupplevelse. Här är ett par bildbevis på det förstnämnda.

Backe ner vid Alunbruket.

Backe vid Alunbruket.

Jag kan intyga att banan på 21 km och 60 km är makalöst vacker och riktigt utmanande. Hoppas dock på betydligt bättre väder än när Anna sprang loppet (som då var en lill-ultra på 47 km) i iskyla förra året.

Blir vädret som året då jag sprang kommer det dock att vara helt underbart.

Arrangörerna erbjuder också två trailcamps i mars och maj för den som vill provspringa Österlens stigar vid andra tillfällen.

8 reaktioner på ”Österlen Spring Trail – lopptips inför 2018

  1. Å vad jag blev sugen på trailcampen i mars! Fast svårt att anmäla sig när man inte vet vilket datum…. Det får ju inte krocka med Portugal. Eller Stävie 🙂

    Gilla

  2. Åh, det ser så underbart ut! Jag önskar att jag vågade ge mig på något sånt! En dag ska det bli av, men så svårt som det har varit att få till träning den här hösten vågar jag nästan inte tänka lopp alls.

    Gilla

Kommentera

