In i senhösten

Eftersom mitt jobb i gårdsbutiken och fruktodlingen är så säsongsberoende varierar det väldigt över året. Efter den här veckan går vi in i senhösten på jobbet, vilket innebär att från att ha haft öppet i gårdsbutiken alla dagar i veckan går vi ner till att bara ha öppet fredag-lördag. Övriga vardagar packar vi äpplen som ska levereras till grossist.

Jag gillar verkligen de här växlingarna, att det inte ser likadant ut hela året. Sedan juni har vi alltså haft öppet i butiken veckans alla dagar, så nu ska det bli så himla skönt att ha alla söndagar ledigt och dessutom varannan lördag ledig. Nästan som normala människor har det 😉

Så kör vi på fram till jul, och efter jul stänger butiken helt och hållet fram till påsk. Då kommer jag att ha mycket mer tid att jobba på gymmet istället, vilket jag bara har mjukstartat hittills.

Det är så skönt att veta att nu är det såhär i några veckor, sen blir det förändring. Så även om det är sjukt intensivt under hösten går det att hålla ihop eftersom jag vet att det blir lugnare om ett tag. Tror nästan att det är ett måste för min del om jag ska kunna jobba intensivt över huvud taget, att veta att det bara är en begränsad period.

Alltså – från och med nästa vecka har jag mer ledigt på helgerna, mindre kundkontakt, mer jobb med packningen vilket inte alls är mentalt krävande. Skönt! Vila huvudet och använda den begränsade mentala energi jag har till familj, kompisar och gymjobb istället.

Houdini Outright Houdi.

2 reaktioner på ”In i senhösten

  1. Det är egentligen perfekt med säsongsjobb. Och/eller att ha flera olika små projekt. Man hinner ju liksom aldrig riktigt tröttna. Och skönt att du verkligen kunde vara ledig när ni var iväg. 🙂

    Gilla

Kommentera

